admin 1 month ago Uncategorized 0 26
Hur man blir en digital marknadsföringsspecialist

Hur man blir en digital marknadsföringsspecialist

Att bli en digital marknadsföringsspecialist är en dröm för många och om du har samma dröm, ja, då har jag mycket bra nyheter för dig och det gör din dröm till verklighet utan några svårigheter. Internet har gått djupt in i våra liv och människor spenderar mer tid på att surfa på internet (SM) än på andra medier som TV, tidning, böcker och tidskrifter.

Och för att bygga en digital marknadsföringsstrategi och starta en lovande digital marknadsföringskampanj behöver du en digital marknadsföringsspecialist. Digital marknadsföringsspecialist som sätter samman hela den digitala marknadsföringsstrategin och tillämpar den enligt planen för att få önskade mål för verksamheten.

 

How to become a digital marketing specialist

 

Nu är frågan hur man blir en digital marknadsföring specialist.

Tja, det tar mycket avsikt och förståelse för den digitala marknadsföringsmekanismen och hur digital marknadsföring fungerar. För att bli specialist på digital marknadsföring behöver du ingen specifik teknisk kunskap. Men du behöver ha en specifik uppsättning färdigheter, till exempel att använda internetverktyg, innehållsskrivning, SEO, (SMM) etc. Digital marknadsföring är inte lika lätt att följa marknadsföringens regelbok och så rakt fram som vanligt, marknadsföring brukade vara. Reglerna skrivna i sten, men skräddarsydda, byggda från magkänsla, förståelse av det digitala sortimentet, erfarenhet av digital marknadsföring, näringslivets situation, näringslivets behov och behov av verksamheten.

 

Enkla steg för att bli en digital marknadsföringsspecialist?

Även om mycket information och litteratur är tillgänglig på internet om digital marknadsföring, kan att bara hitta var du ska börja vara svårt. Och även när du börjar, hur går du till väga på ett sätt som garanterar att du inte slösar bort din tid, ansträngning och pengar. Oroa dig inte, dessa är stegen för en lärande process att bli en digital marknadsföringsspecialist. Och det här hjälper dig att fortsätta på ett effektivt sätt.

 

Läs manualer och bloggar om digital marknadsföring

i början av resan för att bli en digital marknadsförare får du först lära dig om digitala marknadsföringskoncept. Digital marknadsföring är komplicerat, och du behöver lära dig mycket om de andra digitala marknadsföringskoncepten. Börja läsa digital marknadsföringsbloggar och handledning i detaljer. Det finns många som är gratis och det finns även betalda kurser om digital marknadsföring som hjälper dig att lära dig begreppen snabbare och lättare.

 

Börja genomföra ditt lärande och samla på dig kunskap

Innehåll och SEO är den högra handen av digital marknadsföring, allt annat kommer efter det. Så, undersök ämnet du vill arbeta med. Gör en meny med artiklar eller ämnen du vill skriva om. Börja skriva dina artiklar och försök att skriva SEO optimerade artiklar utan upphovsrättsfrågor och spara dem för att publicera online. Gör listan med sökord med högsta sökvolymen och skriv artiklar om dem på din blogg. Detta kommer snabbt att ge organisk trafik på din webbplats vilket är bra.

Sätt upp en blogg / hemsida

Tänk på ett bra namn på din blogg baserat på ämnet du vill skriva om. Se till att ditt bloggnamn är relaterad till ämnet. Rapportera din domän med det namn du har bestämt för din blogg och prenumerera på en hostingplan för att vara host för din webbplats / blogg. Installera ett gratis eller betalt Word Press-tema på din webbplats. Se till att temat du installerar på din webbplats är mobilvänligt. Eftersom många besökare, 73% av de totala Googles sökningarna äger rum på mobila enheter skulle besöka din webbplats från sina mobiltelefoner, så måste din webbplats vara mottaglig.

 

Verifiera din webbplats med Google Search Console & Bing Webmaster

Anmäl dig nu med Google Search Console och skicka in din webbplats för Google Crawling. Om du registrerar dig med verktyg för webbansvariga hjälper du dig att registrera din webbplatskarta på Google. Google-robotar krypterar din webbplats via webbplatskartan och indexerar dina sidor i Googles sökningar i enlighet med detta.

Ställ in Google Analytics

Seriöst vill du se vad som händer på din webbplats och hur dina artiklar påverkas, hur många besökare du får på din webbplats, etc. För det måste du konfigurera Google Analytics på din webbplats eller blogg. Därför måste du registrera dig för Google Analytics och installera spårningskoden för Google Analytics på din webbplats för att se hur mycket trafik eller organisk trafik du kör på din webbplats. Lär dig lite om Google Analytics för att få förståelse för dina Google Analytics-data. Det här hjälper dig att förstå dina besökares handlingar, dina artiklar, dina besökares geografi etc.

Ställ in sociala medier

Du måste också konfigurera dina sociala medier, som din Facebook-sida, LinkedIn-sida, Instagram, YouTube om du också vill skapa något videoinnehåll, Instagram, etc. Börja med att konfigurera en Facebook-sida tillgänglig till din blogg där du kan dela länkarna till dina artiklar. Det är bra att bjuda in dina vänner att följa din sida och läs dina artiklar. Be dem också att dela inläggen på deras väggar och Facebook-grupper och whatsapp-grupper.

Publicera ditt innehåll

När du har gjort den väsentliga inställningen på din webbplats, är det dags att publicera ditt innehåll på webbplatsen. Publicera ditt innehåll på webbplatsen och glöm inte att följa SEO-regeln medan du gör det. Om du skriver ditt innehåll korrekt och optimerar det för sökmotorerna ser du trafiken växer mycket snabbt på din webbplats. Det här är vad alla där ute i den digitala världen är antiska för att kunna ses på webben.

Främja ditt innehåll

När du har publicerat innehållet på din webbplats, se till att du har delat den på alla (SMM) du har. Sociala plugins som du har installerat på din webbplats skulle hjälpa dig att göra det på bara några sekunder.

Skapa Backlinks

Sökmotorer använder ofta antalet backlinks som en webbplats har som en av de viktigaste faktorerna för att bestämma webbplatsens sökmotorrangering. Skapa relevanta och högkvalitativa backlinks eftersom det skapar mer trafik mot dig. Försök att få högkvalitativa backlinks för din webbplats genom att få gästinlägg, kataloginsändningar, webb 2.0, PBN och länkutbyten är bra etc.

Allt detta kan du göra på ungefär en månad, och om du gör detta skulle du få praktisk erfarenhet av SEO, Google-annonser, Optimering av webbplatser, Domänregistrering, Installera Word Press-teman, Installera och använda Word Press-plugins, använda Google Analytics-data, E-postmarknadsföring, Facebook-annonser, Social Media Marketing, och viktigast av allt att skriva SEO-optimerade artiklar och undersöka sökord för att skriva artiklar är bra. Och allt detta tillsammans täcker mer än hälften av den digitala marknadsföringsspecialisten.

 

Komponenter av digital marknadsföring

Det som är listat nedan är de mest grundläggande och viktiga komponenterna som en Digital Marketing-specialist

  • Innehållsmarknadsföring
  • sökmotoroptimering
  • Sökmotor marknadsföring
  • Sociala medier marknadsföring
  • Sociala medier optimering
  • Betald sökning
  • Innehållsautomation
  • Kampanjmarknadsföring
  • Datadriven marknadsföring
  • E-handelsmarknadsföring
  • Affiliate marknadsföring
  • E-post marknadsföring
  • Display Marketing
  • Video marknadsföring
  • Mobil marknadsföring
  • Spelannonser
  • Web Analytics och Reporting
  • Google Search Console

 

Googles certifieringar

Nedan följer några av Googles certifieringar som du själv kan göra för att förbättra kunskapen i digital marknadsföring och förstå Googles annonseringssystem

  • Sök certifiering
  • Mobilcertifiering
  • Certifikat för mobila webbplatser
  • Videocertifiering
  • Digital Sales-certifiering
  • Shopping-certifiering
  • Display-certifiering

TIPS

Nu till den viktiga frågan: Skulle jag bli Digitalmarknadsföringsspecialist genom att göra dessa kurser och certifieringar? I Digital Marketing behöver du hänvisa och testa dina Digital marknadsföring-färdigheter inom olika domäner och olika branscher för att bli en Digital marknadsförare, innovativt tänkande och tålamod är nyckeln till framgång i Digital Marknadsföring.

Det bästa med digital marknadsföring är att du kan börja lära och genomföra din förståelse praktiskt taget samtidigt. Man lär sig av att göra. Du kan börja smått genom att skapa en egen hemsida / blogg. Allt du behöver är en dator som är ansluten till internet och ett kreditkort / betalkort för att köpa saker från webben om det behövs.

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of